2012. június 17., vasárnap

Paradicsom fajtalista+ fejlődési mérföldkövek+ kacsolás

Változások két hét alatt:

Koktélok:

1. Tumbling Tom Red- Garafarm Gála sorozat.

2012.06.17-én
Komolyan mondom, ez egy tő!!!


2012.06.02

2. Vénusz- Garafarm- sárga koktél determinált balkon paradicsom.




2012.06.17

Hát, szegénykék alig látszanak ki a Roma VF és San Marzano levelei alól. Kicsik is, árnyékban is vannak, de ennél nagyobb bánatom ne legyen :D


 2012.06.02

3. Perun- Garafarm Gála sorozat


2012.06.17

"Alacsony, dekoratív, balkonládában is nevelhető, körte alakú, sárga koktél."

Ha- ha- ha!
Azóta is ezen röhögök, kínomban.
A mosolyom csak azért nem őszinte, mert derékig érő bokrokat alkot, és még nincs vége. Én pedig kicsi, alacsony növényre számoltam a helyét, így nem kicsit lesz nyomor itt nyár végére.
Köszönjük, Garafarm!
Ha már ők sem tudják, hogy mit jelent a determinált növekedés, akkor igen nagy bajban vagyunk.
Elképzeltem egy erkélyládát betelepítve az általuk alacsonynak, és determináltnak nevezett Perun paradicsommal.

Perun 2012.06.02

4. Cherrola F1- Garafarm Gála sorozat


2012.06.17


2012.06.02

5. Goldkrone- Garafarm Gála sorozat


2012.06.17

Folyton növő,- cherrola pepitában- narancssárga koktél paradicsom.

Míg a cherrola egyenletesen nagyon hosszú fürtöt képez, a Goldkrone 90 %-ban ikerfürtöt hoz. az első bogyó előtt kettéválik, és egy száron két fürtöt hoz.

A koktélparadicsomok kacsolását egy kicsit átgondoltam, nem biztos, hogy célravezető ennél a két fajtánál a két szálra nevelés. Akkor lehet, az égig érne.
Meghagyok rajta néhány hajtást, aztán meglátjuk, mi lesz.
Mivel számomra új fajtákról van szó, nem tudok máshogy tapasztalatot gyűjteni.


2012.06.02

Determinált növekedésű, étkezési, befőzési, egyéb paradicsomok:


6. Marmande- Garafarm


2012.06.17


2012.06.02

7. Hellfrucht- Lidl


2012.06.17

Hát, már erről sem hiszem el, hogy nagyon determinált lenne


2012.06.02


2012.06.02

8. Roma VF- GW olcsó mag


2012.06.17


2012.06.02

9. San Marzano- Garafarm


2012.06.17
Ő nem sieti el, most kezdett virágozni.


2012.06.02

10. Romus Garafarm


2012.06.17


2012.06.02

Folyton növők:

11. Black Prince Budapesti Kertimag Zrt- fekete paradicsom


2012.06.17


2012.06.02

12. Nagy paradicsom- Deryan


2012.06.17

13. Rózsaszín paradicsom- Deryan

Nő, mint a bolondgomba, most kezdett virágozni, majd meglátjuk

14. Paprika alakú paradicsom- Deryan
Első bogyó- rossz minőségű képpel, guggolva, felfelé, max hanyatt fekve lett volna éles :D
Amúgy érdekes, mintha több kis paradicsom nőtt volna össze :D


2012.06.17

15. Paprika alakú paradicsom- piaci.

Nem, és nem hajlandó termést kötni!
Már egy kicsit izmosodott, hozott is pár virágot, de nem látok rajta terméskezdeményt.


2012.06.02

16. Krumplilevelű amerikai paradicsom- piaci.

Nem, és nem hajlandó ez sem termést kötni.
Szomorú vagyok!


2012.06.17


2012.06.02

17. Saját fajták- nagy, és szív alakú paradicsomok.



2012.06.17


2012.06.02

Csináltam két képet, arról, hogy mi a kacs- vagy hónaljhajtás
Én ezeket még lehetőleg kiskorukban ki szoktam törni a folyton növő fajtáknál, vagy körömmel kicsípem, vagy egy erőteljes oldalirányú mozdulattal kitöröm.

Ha nem tesszük, akkor képes átláthatatlan bozóttá nőni, nem a termésre, hanem újabb- és újabb hajtásokra, valamint a hozzá tartozó levélzetre fog gyúrni a növényünk.
Valamint minél sűrűbb, annál nehezebben szellőzik át a lomb, és ez melegágya lehet a fertőző betegségeknek.
Így néz ki egy időben nem kitört hónaljhajtás, annyira vastag, mint a fő szár

Végül pár bónuszkép, csak úgy :D





Megfésülködött a kis kócos :D

8 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Nocsak, nocsak. A blogger végre volt szíves megmutatni az adatlapodat, így végre elkeveredhettem hozzád.

Nem semmi mennyiség ez a paradicsomfelhozatal, biztos sok az ismerős, hogy ajándékozhass:) És karót keríteni hozzá... Én idén kínomban az elfagyott szedervesszőket használom, de bevált. Majd kíváncsi leszek a későbbi tapasztalataidra is. Én ezek közül csak a Fekete herceget és a Roma-t ismerem, utóbbi alacsony maradt és nagyon tömzsi, a Black Prince-re már nem emlékszem csak arra, hogy nagyon finom volt.

Látok nálad uborkahálót a hagymák mellett. A te uborkád tudja, hogy oda kell felmászni? Az enyémet most idomítom, de úgy viselkedik, mint Kati, csak azért sem arra akar menni:)

Lizi írta...

Úgy látom,lesz kivel paradicsommagokat cserélnem:):) nálam lesz fekete,barna,csíkos,zöld,szóval mindenféle.De a kacsozás!!Kicsit összezavart,hogy nem kell minden fajtánál kacsozni.De melyiknél nem kell szerinted?

Kati írta...

Na ez igen, édesanyám kertjében sincs ennyi féle paradicsom. Szép a kerted nagyon. Jól értettem, hogy van fekete paradicsomod is? Olyan magot én is szívesen elfogadnék, nálunk még nem láttam.

4Gyerek írta...

ööö...ehhez képest mi az én 2 féle paradicsom nevelgetésem? s azok is piacosak....
igaz most kísérletezünk, lássuk mi lesz a fejjel levele, pillerpalackban nevelgetésből.

Fernel írta...

Lányok!
Meli:
Isten hozott :D
Nálam kötődő nevelés folyik, kérem szépen :D De azért némi terelgetés kell az ubinak is, nem csak a kismókusnak!
Reggel-este sétálok egyet, csak úgy a kertben, és akkor irányt mutatok nekik.
Karót akkor vettem kb 60 db akácot, amikor ide költöztünk, plusz tető javítás is volt, a régi fenyő lécek lassan tíz éve szolgálnak. Ha elkorhadnak, jön le a többi a padlásról.

Lizi:

Örülök, hogy ide találtál!
Régóta nálad, nagy csodálód vagyok!
A cserékben én is benne leszek ősszel, neked is van olyan, amit én is szívesen kipróbálnék.

Kacsozni csak a folyton növő terroristákat szoktam, a determináltakat nem. Mondjuk, a cherrola és a goldkrone is folyton növő, de olyan kis vékony, nyeszlett, de hosszú hajtásai vannak, és kb 30 centinként van egy száron virágfürt. Hát létráról nem akarok szüretelni, így most már hagyok rajta kacsokat, akkor reményeim szerint bokros lesz, és ahány kacs, annyiszor esély néhány fürtre, elérhető magasságban. Ha elérte az én határaimat, akkor majd tetejezzük, mint a szőlőt :D

Kati:

Köszi, nagy dicséret volt.
A Black Prince nem hibrid, úgyhogy majd az első fürt megmarad magnak, ha nem lesz semmi baj, addig, amíg megérik, vedd biztosra hogy jut nektek belőle. Majd valahogy hazajut.

4Gyerek:

Jaj, a pillepalackot pillanatok alatt ki fogja nőni:(
Én sürgősen átültetném, legalább 10-15 literes vödörbe.
Mondjuk, nem írtad, milyen fajták, az én Vénuszom biztos jól érezné magát benne :D
Olvastam a fejjel lefelé nevelésről, de a föld mennyiség így is kevés.
Én most kaptam néhány vakolatos- festékes műanyag vödröt, azokat jól kimostam, plusz a spáros vödrös narancsból tönkre menő vödröket is felhasználom.
De van egy vödörben két tő Hellfrucht, na, arról nem találtam adatot, hogy mekkora lesz, lehet, sürgősen ki kell ültetnem a kertbe, már egy méter környékén van.
A Tumbling Tom Red viszont egy csoda, az sem hibrid, úgyhogy abból lesz magom, majd szóljatok.

SzilviaA írta...

Nagyon hasznos ez az összefoglaló, én idén termesztettem először paradicsomot és egy dzsumbuj lett az egész hála a gyártók "gondos" termékleírásainak :)

Fernel írta...

Örülök, hogy hasznosnak találod!
Akkor a növényvédelemre is fordíts nagy figyelmet, másként szomorú leszel, nagyon gyorsan, ha idén van először paradicsomod.

SzilviaA írta...

A kártevőket sikerült kivédeni, de néhány fajtánál kalciumhiány jelei mutatkoznak. (Juhmeli kiokosított)